Aktualności
Możesz również skontaktować się bezpośrednio z Ośrodkiem Pomocy Społecznej
w Wąwolnicy pod nr tel. (81) 882-50-51.
-
Po otrzymaniu zgłoszenia dyżurujący pracownik OPS weryfikuje otrzymane informacje i udziela pomocy adekwatnie do sytuacji:
– kontaktuje się telefonicznie z wyznaczoną osobą lub wyznaczonym pracownikiem OPS, informuje jakiego rodzaju wsparcie jest potrzebne, ustala możliwy termin realizacji pomocy, przekazuje za zgodą dane osoby potrzebującej (imię, nazwisko, telefon, adres);
– następnie pracownik OPS ponownie dzwoni do osoby potrzebującej przekazując dane osobowe wyznaczonej osobie lub pracownika OPS, który udzieli pomocy oraz ustali przewidywany termin kontaktu.
-
osoba wyznaczona legitymuje się zaświadczeniem wydanym przez OPS
w Wąwolnicy. -
Podczas spotkania z osobą potrzebującą osoba wyznaczona otrzymuje od zgłaszającego listę zakupów wraz z kwotą gotówki niezbędną na ich realizację (pieniądze w woreczku bądź w kopercie).
-
Po zrobieniu zakupów osoba wyznaczona przekazuje osobie potrzebującej zakupy
z paragonem i ewentualną resztą pieniędzy.
Koszt ww. zakupów pokrywa Senior.
W szczególnych przypadkach, pomoc może być udzielona osobie poniżej 70-go roku życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia, oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby.
Ocena takiej sytuacji i decyzja o udzieleniu wsparcia należy do realizatora programu, czyli Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąwolnicy. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego.
Program jest realizowany od 20 października do 31 grudnia 2020 roku.