Aktualności
Wszelkie dokumenty i wnioski do Urzędu można złożyć wyłącznie:
-
elektronicznie: Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /ePUAPwawolnica/SkrytkaESP
-
za pośrednictwem Poczty Polskiej adresując pisma: Urząd Gminy Wąwolnica, ul. Lubelska 39, 24-160 Wąwolnica;
-
lub wrzucając pismo do skrzynki korespondencyjnej umieszczonej
w budynku Urzędu Gminy Wąwolnica (wejście od strony parkingu);
W celu udzielenia informacji prosimy kontakt tel. (81) 88 25 001, lub e-mail: gmina@wawolnica.pl
W przypadku konieczności osobistej wizyty w Urzędzie Gminy Wąwolnica (rejestracja zgonów, pilne wydanie dowodu lub inne bardzo ważne sprawy wymagające osobistego kontaktu) prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny z pracownikiem merytorycznym, z którym zostanie ustalony termin i miejsce spotkania.
Sprawy pilne będą załatwiane tylko po wcześniejszej rejestracji telefonicznej:
-
Urząd Gminy Wąwolnica – (81) 88 25 001
Załatwianie spraw związanych z ewidencją ludności, meldunkami i dowodami osobistymi w związku z zamknięciem Urzędu
Dowody osobiste
Wniosek o wydanie dowodu osobistego oraz zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można złożyć internetowo, za pośrednictwem platformy ePUAP. Formularze internetowe dostępne są na stronie internetowej: obywatel.gov.pl.
Utrata dowodu wskutek kradzieży powinna być zgłoszona policji, która unieważni dokument i wyda potwierdzenie (nie ma wówczas potrzeby przychodzenia w tej sprawie do urzędu).
Przypominamy, że nie obowiązuje już rejonizacja przy składaniu wniosku
o wydanie dowodu osobistego, dlatego można go złożyć do urzędu dowolnej gminy w Polsce.
Odbiór dowodu osobistego następuje osobiście i jest możliwy wyłącznie w sprawach pilnych i niecierpiących zwłoki, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu odbioru, nr tel. (81) 88 25 001 wew. 33 lub 81 88 76 233
Zameldowania i wymeldowania
Sprawy meldunkowe można załatwiać internetowo, za pośrednictwem platformy ePUAP. Formularze internetowe dostępne są na stronie internetowej obywatel.gov.pl.
Załatwianie spraw w Urzędzie Stanu Cywilnego w związku z zamknięciem Urzędu
Składanie dokumentów i wniosków odbywa się wyłącznie elektronicznie, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub wrzucając pismo do skrzynki korespondencyjnej umieszczonej w budynku Urzędu Gminy Wąwolnica – wejście od strony parkingu (przede wszystkim wydawanie odpisów, zaświadczeń, transkrypcji), z wyjątkiem spraw dotyczących rejestracji bieżącej zgonów, sporządzania aktów zgonów, zawierania małżeństw i składania oświadczeń w ramach prowadzonych rejestrów przez USC.
-
interesanci w zakresie rejestracji bieżącej zgonów będą przyjmowani bezpośrednio, bez wcześniejszego umówienia.