Dostępny urząd
Czym się zajmujemy
Jesteśmy urzędem administracji samorządowej. Zajmujemy się sprawami publicznymi o znaczeniu lokalnym oraz zadaniami zleconymi z zakresu administracji rządowej. Na czele urzędu stoi Wójt Gminy Pan Marcin Łaguna
Urząd Gminy Wąwolnica zajmuje się m.in.:
- sprawami obywatelskimi: meldunkami, dowodami osobistymi, wpisaniem na listę w przypadku wyborów,
- sprawami z zakresu stanu cywilnego: m.in. udzielaniem ślubów cywilnych, rejestracją aktów stanu cywilnego, wydawaniem odpisów aktów stanu cywilnego,
- sprawami z zakresu obsługi przedsiębiorców: dokonywaniem wpisów związanych z działalnością gospodarczą, udzielaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
- sprawami związanymi z nieruchomościami: wnioskami o wydanie zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, podziałami działek, numeracją porządkową, wydawaniem zaświadczeń o rewitalizacji,
- sprawami z zakresu podatków i opłat lokalnych: m.in. naliczaniem i egzekwowaniem podatku od nieruchomości oraz rolnego,
- sprawami z zakresu promocji: m.in. bieżącym informowaniem mieszkańców o sprawach miasta i gminy, organizacją wydarzeń i uroczystości, prowadzeniem konsultacji społecznych z mieszkańcami,
- oświatą w zakresie szkół podstawowych i wychowania przedszkolnego,
- nadzorem nad jednostkami organizacyjnymi Gminy Wąwolnica, organizacją konkursów dla organizacji pozarządowych,
- sprawami profilaktyki uzależnień i pomocy rodzinie: m.in. w zakresie świadczenia pomocy psychologicznej, prawnej i interwencyjnej, w zakresie uzależnienia od alkoholu, narkomanii i przemocy w rodzinie,
- wydawaniem pozwoleń na usuwaniem drzew i krzewów,
- usługami komunalnymi i ochroną środowiska: m.in. gospodarką odpadową, przyjmowaniem i weryfikacją deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opieką nad zwierzętami,
- sprawami z zakresu inwestycji, utrzymania dróg gminnych, oświetlenia dróg,
- sprawami dotyczącymi organizacji pracy Rady Gminy w Wąwolnicy,
- potwierdzaniem profilu zaufanego.
Jak się skontaktować z Urzędem Gminy Wąwolnica
- telefonicznie – (081) 882 50 01,
- faxem – (081) 882 61 03,
- listownie na adres: Urząd Gminy Wąwolnica, ul. Lubelska 39, 24-160 Wąwolnica.
- za pomocą poczty elektronicznej: gmina@wawolnica.pl
- za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na portalu ePUAP.gov.pl:
/ePUAPwawolnica/skrytka, - osobiście w Urzędzie Gminy Wąwolnica.
W jakich godzinach pracujemy
Urząd Gminy Wąwolnica jest otwarty:
poniedziałek - 8:00 do 16:00, wtorek-piątek od 7:00 do 15:00
Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
· skontaktować się osobiście i skorzystać na miejscu z usługi tłumaczenia online. W naszym urzędzie zostało przygotowane specjalne stanowisko, przy którym osoba niesłysząca lub słabo słysząca może porozmawiać z urzędnikiem za pośrednictwem WIDEOTŁUMACZA.
Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób starszych:
Obecnie prowadzone są prace remontowo-budowlane, mające na celu dostosowanie obiektu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.